Tariffdebatten er i gang

Nå er det snart klart for det som ofte kalles vårens vakreste eventyr, lønnsoppgjøret. Det er viktig at vi er best mulig forberedt og inviterer derfor til en ny runde med tariffdebatt.

03.02.2022 av Fagforbundet Post og finans
Sist oppdatert: 03.02.2022

Noen av dere er allerede i gang, mens andre er i startgropa. Debattheftene var klare for utsendelse til fagforeningene den 25.januar, så da vil de fleste har fått dem rett i etterkant. Fristen til å sende inn til fagforeningen vil være den 11. mars.  Dette gjelder den fysiske tariffdebatten.

Denne gangen foregår denne debatten både fysisk og digitalt. Når det gjelder den elektroniske så er det andre frister. De som får den elektroniske Stab/støtte/ledelse, Bring Courier&Express og Finans og Teknologi. Svarfristen er den 14. februar. Det er kortere frist her da det er vanskelig å holde trykket oppe i en elektronisk besvarelse i 2 mnd.

– Jeg håper at medlemmer og tillitsvalgte deltar aktivt i denne debatten. Det er viktig at flest mulig får sagt sitt, slik at vi får et oppgjør som er mest mulig i tråd med medlemmenes ønsker, sier Gerd Øiahals, lederen for Fagforbundet Post og finans.

Til slutt minner vi om at alle medlemmer må sjekke sin kontaktinfo på «min side» på minside.fagforbundet.no