Julehilsen fra yrkesseksjonen!

May-Britt Sundal, AU-medlem og leder for yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst

May-Britt Sundal, AU-medlem og leder for yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst (Foto: Birgit Dannenberg / Fagforbundet)

Etter snart 2 år med pandemi, hadde vi ønsket oss en mer normal jul. Men slik blir det ikke. Smittetrykket er høyt, og vi går mot en jul med sterke begrensninger på feiring og fellesskap. Det er likevel vårt ønske at alle får noen velfortjente fridager i løpet av jule- og nyttårshelgen.

17.12.2021 av May-Britt Sundal
Sist oppdatert: 13.01.2022

Den siste tida har vært ekstremt krevende for ansatte i oppvekstsektoren, som daglig har stått på for å gjøre dagene i barnehage, skolefritidsordning og skole best mulig. Fagforbundet er i tett kontakt med myndighetene, for å sørge for at alle ansatte i oppvekstsektoren blir tatt hensyn til.

De nye restriksjonene gjør også situasjonen for kulturlivet og kulturansatte svært vanskelig. Vi deler bekymringen for kulturlivets framtid, og krysser fingre for at konsekvensene ikke blir altfor dramatiske og langvarige. Fagforbundet vil bruke sine kanaler for å bidra til best mulig løsninger for kulturarbeiderne.

De beste ønsker for julen og det nye året!

Hilsen May-Britt Sundal, leder av yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst.