Ny runde med gratis teorikurs i gjenvinningsfaget

Er du teknisk interessert og miljøbevisst? Har du lang erfaring fra renovasjon, deponier eller gjenvinningsbedrifter? Da kan fagbrev som gjenvinningsoperatør være noe for deg!

06.12.2021 av Yrkesseksjon samferdsel og teknisk
Sist oppdatert: 07.12.2021

Fagforbundet kan nå i samarbeid med AOF tilby gratis eksamensforberedende teorikurs til fagprøve i gjenvinningsfaget. Kurset er digitalt, avholdes på kveldstid og har oppstart 17. januar.

Kurset gjennomføres i regi av AOF Innlandet og er kun åpent for medlemmer av Fagforbundet. Kursdeltakere får dekket kursavgift, lærebøker og eksamensavgift.

OBS! Det er begrenset antall plasser og først-til-mølla-prinsippet gjelder. Søknadsfrist senest 12. desember.

Kurset går fra 17. januar til 4. april, og er på 80 timer fordelt på to kvelder i uken fra kl. 17.00 til 21.00. Privatisteksamen er 1. juni 2022.

Kriterier:
For å gjennomføre kurset anbefaler vi:
- gode norskspråklige kunnskaper, både skriftlig og muntlig (anbefalt nivå B1)
- minst 4 års variert praksis i 100% stilling innen fagområdet
- kompetanse innen bruk av PC
- du må også ha vært medlem i Fagforbundet i minimum seks måneder

Klikk her for mer informasjon og for å søke plass på kurset!

Gjennomføring: Kursdeltakere får tilgang til digital læringsplattform, hvor hver enkelt deltaker logger seg på fra sin egen PC/ipad for å følge undervisningen. Det vil være toveis kommunikasjon med veileder og de andre deltakerne underveis i undervisningen.

Teorikurs til fagbrev i gjenvinningsfaget er en komprimert utdanning for voksne, og opplæringen skal forberede og kvalifisere deltakerne på den teoretiske tverrfaglige eksamen i faget.

Ta kontakt med AOF Innlandet om det er noen spørsmål.

Kontaktperson:

Mette Kylgård