Frokostseminar: Hvordan blir framtidas arbeidsliv?

Tirsdag 30. november klokka 0830 blir det direktesending fra LO på Facebook, om framtidas arbeidsliv. Vil det for eksempel bli sånn at ansatte får bedre og mer treffsikre rettigheter, og arbeidsgivere få mer eller mindre mulighet til å organisere seg bort fra arbeidsgiveransvaret?

25.11.2021
Sist oppdatert: 02.12.2021

Det regjeringsoppnevnte Fougner-utvalgets flertall ønsker å styrke arbeidstakernes rettigheter. Men kommer politikerne faktisk til å endre arbeidsmiljøloven?

Se arrangementet på Facebook

TIRSDAG 30. NOVEMBER 2021 KLOKKEN 08:30

Vil det bli sånn at ansatte får bedre og mer treffsikre rettigheter, og arbeidsgivere får begrenset mulighet til å organisere seg bort fra arbeidsgiveransvaret? Er lovendringene som Fougner-utvalget og LO vil ha, tilpasset ny tid og nye teknologiske løsninger? Eller blir et arbeidsliv med disse lovendringene for lite fleksibelt, som NHO og høyresiden mener?

Program:
08:30 Velkommen ved Kjetil Staalesen
08:35 Fougner-utvalgets innstilling ved Andreas van den Heuvel fra LOs juridiske avdeling
08:50 Hvordan har det manglende lovverket påvirket meg? Vi møter Kim Pilgaard en av saksøkerne i Stendi-saken, Fredrik Winger-Solvang som forteller om arbeidshverdagen for ufrivillige selvstendige i sykkelbud og budbilbransjen, og oppsagt SAS pilot Anders Eikeland, som opplevde at SAS organiserte seg bort fra arbeidsgiveransvaret.
09:10 Debatt: Trude Tinnlund (LO), Nina Melsom (NHO) og Maria Walberg (Statssekretær i Arbeids -og sosialdepartementet), ledet av Kjetil Staalesen
09:30 Avslutning