Ny barnebykontakt i Fagforbundet Finnmark

Odd Jørgen Tjønnbekk har tatt over som opplæringsansvarlig og barnebykontakt etter Astrid Hasselberg. Vi takker Astrid for innsatsen og ønsker Odd Jørgen velkommen som entusiast for Fagforbundets SOS-barneby.

10.11.2021 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 10.11.2021

Odd Jørgen ble inspirert til å bli fast bidragsyter til barnebyen etter ett Fase 1-kurs for noen år siden. Nå gleder han seg til å få flere medlemmer og tillitsvalgte i Fagforbundet Finnmark til å verve seg som bidragsytere.

– Jeg tok på meg oppgaven som barnebykontakt fordi det er spennende og en utfordring. Jeg skal nå sette meg grundig inn i barnebyens ulike deler: familiehusene, barnehagen, skolen og lokalsamfunnsprogrammet.  Mitt viktigste budskap er å formidle hvor mye det lille faste bidraget hver enkelt av bidragsyterne gir hver måned faktisk betyr for at barna.

Regionen har ansvar for Finnmarkshuset i barnebyen. Det bor nå to gutter og fire jenter sammen med SOS-mor Deborah. To gutter har blitt unge voksne og flyttet ut barnebyen, den ene i overgangsleilighet i regi av SOS-barnebyer, og den andre har flyttet sammen med sin biologiske eldre bror. De har fremdeles jevnlig kontakt med barnebyen.

Fagforbundet Finnmark har nå 281 faste bidragsytere.

Se hele oktober-statistikken for forbundets regioner og fagforeninger.