Ny barnebykontakt i Fagforbundet Rogaland

Vi ønsker Monika Schrøder velkommen som ny barnebykontakt for regionen. Hun tar over vervet etter barnebyentusiasten Synnøve Haugland som har blitt pensjonist. Monika Schrøder har vært aktiv i Fagforbundet siden 2008, og har hatt verv som verneombud, plasstillitsvalgt, yrkesseksjonsleder for kontor og administrasjon, nestleder, leder, kasserer og sekretær i lokalforeningen sin. Hun har vært leder for yrkesseksjon kontor og administrasjon i Fagforbundet Rogaland, og er nå nestleder i forbundsregionen.

07.10.2021 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 07.10.2021

Å være barnebykontakt er et verv som jeg synes er utrolig viktig og ikke minst spennende. Jeg har selv vært fast bidragsyter til Fagforbundets barneby i flere år, og oppfordrer alle andre medlemmer til å engasjere seg og bli faste bidragsytere!

Det at Fagforbundet er med og drifter et slik solidaritetsprosjekt er utrolig viktig. Det er tuftet på våre grunnverdier - omtanke, solidaritet og samhold. Som fast bidragsyter er vi med på å gi barn og unge i Angola en trygg og god oppvekst. Målet er at de skal bli selvstendige voksne og en ressurs for samfunnet sitt. På denne måten er vi med på å gi dem en tryggere fremtid, sier Monika.

Fagforbundet Rogaland har ansvar for ett av familiehusene i barnebyen. SOS-mor Cristina er en av navene i barnebyen. Hun har barnebyens grønneste fingre og har opp gjennom årene imponert Fagforbundets delegasjoner med sitt sprudlende humør og foretakslyst.

Fagforbundet Rogaland hadde i slutten av september 172 faste bidragsytere. Målet for 2020 var 270, men regionen er en av mange regioner som har hatt nedgang siden pandemien.

Som barnebykontakt vil Monika gjøre sitt til beste for å engasjere flere til å bli faste bidragsytere ved å fremme barnebyen på medlemsmøter og årsmøter ute i lokalforeningene.

September-statistikken for regionene og fagforeningene finner du her.