Fagforbundet er skuffet over bruddet i regjeringssonderingene

Fagforbundet er skuffet over bruddet i regjeringssonderingene. Vår drømmeregjering er en rødgrønn flertallsregjering og vi mener fortsatt at en slik regjering best vil ivareta våre medlemmers interesser.

29.09.2021
Sist oppdatert: 30.09.2021

– Samtidig mener vi at en ny regjering må vende seg til SV for å få gjennom statsbudsjettet, og at det må jobbes for å få på plass en rødgrønn flertallsregjering i løpet av perioden, sier leder av Fagforbundet, Mette Nord.

Fagforbundet har et tett og godt samarbeid med Ap, SV og Sp, som vi vil videreføre. Vår medlemsundersøkelse viser også at 70 % av våre medlemmer støtter disse tre partiene.

– Nå vil vi i samarbeid med de tre partiene, og en ny regjering, jobbe for å få gjennomslag for våre viktigste krav: Vi vil få ned forskjellene i samfunnet, stoppe privatiseringen av velferdstjenestene, løse deltidskrisa og sikre folk hele og faste stillinger – og dessuten presse på for at vi skal få et rettferdig grønt skifte, sier Nord.