Fagskolestudentene er bekymret for utdanningskvaliteten under koronapandemien

Mye av undervisningen på landets fagskoler har foregått på nett det siste året. Det har ikke fungert like godt for alle, viser Studiebarometeret.

22.09.2021 av Lyra Lluka
Sist oppdatert: 24.09.2021

Dårligere sosialt miljø og lavere kvalitet på utdanningen – dette er noen av resultatene fra Studiebarometeret for fagskolestudenter. NOKUT-direktøren er bekymret.

Rekordmange fagskolestudenter deltok på årets undersøkelse. Av de 9000 respondentene har over 60 prosent svart at de er bekymret for at utdannelsen de har fått under korona er av dårligere kvalitet enn den de hadde fått i en normalperiode.

– Det er bekymringsfullt. Når også halvparten av studentene sier at nettundervisningen har vært demotiverende, er det grunn til å reagere, sier Kristin Vinje som er direktør i NOKUT.

Les hele artikkelen fra Fagbladet her!