Vi vant valget!

(Foto: John Trygve Tollefsen/Fellesforbundet)

Det ble rødgrønn valgseier og vår drømmeregjering er innen rekkevidde. – Uten innsatsen til Fagforbundet hadde dette ikke vært mulig. Jeg er utrolig stolt av den jobben vi har gjort som et lag, sier Mette Nord.

14.09.2021 av Steinar Ottesen
Sist oppdatert: 24.09.2021

Velgerne har sagt sitt og det er ingen tvil. Det blir en ny rødgrønn regjering og Jonas Gahr Støre blir landets neste statsminister. Totalt går Ap, SV og Sp frem, og det viser at vår felles innsats har gitt resultater.

Jeg vil utrykke min ektefølte takk og beundring for all den jobben som er lagt ned av forbundsregioner, fagforeninger, medlemmer, tillitsvalgte og ansatte i valgkampen, sier en rørt Mette Nord dagen derpå.

Vi har vært overalt

Det er gjort en formidabel innsats; over 50 000 samtaler er ringt og jeg vet ikke hvor mange mil som er tilbakelagt i bobiler eller hvor mange løpesedler som er delt ut. Ungdommen har satt tannhelse på dagsorden så ettertrykkelig at en ny regjering vanskelig kan overse det. 70 000 har underskrevet på oppropet for heltid og vi har vært synlig i media og i alle digitale kanaler, sier lederen av Fagforbundet.

Tusen takk for innsatsen alle sammen. Nå skal vi forandre Norge.