Gratis kurs i teori til fagprøven i gjenvinningsfaget

Foto: Fagforbundet, High and Low Studios.

Er du teknisk interessert og miljøbevisst? Har du lang erfaring fra renovasjon, deponier eller gjenvinningsbedrifter? Da kan fagbrev som gjenvinningsoperatør være noe for deg!

02.09.2021 av Yrkesseksjon samferdsel og teknisk
Sist oppdatert: 02.09.2021

AOF har fått midler fra Kompetanse Norge for å gjennomføre teorikurs til fagprøven i gjenvinningsfaget. Kursdeltakere får gratis lærebøker og dekket eksamensavgift i høst.

OBS! Påmeldingsfristen er allerede 6. september, og kurset starter opp 8. september.

Målgruppen er de med 4-5 års erfaring i faget. Kurset må være gjennomført i høst og kursdeltakere bør ta eksamen 22. november.

Kurset er planlagt i virtuelt klasserom i Teams over 80 timer/20 kvelder kl. 16:30-20:30. Det er mulig å gjennomføre dette på forskjellige måter. Deltakere må ikke sitte hjemme, men kan samle seg i grupper på sin arbeidsplass, og kople seg opp på Teams i et møterom.

Klikk her for kursinformasjon og påmelding.

Kurset er gratis for deg som har minimum 4 års praksis innen faget. Kurset tilbys i hele landet. Dette gjelder også for deg som er helt eller delvis permittert eller arbeidsledig. Du må ha tilgang til PC med kamera og mikrofon og kunne forstå, snakke og skrive norsk. Ved påmelding må du oppgi informasjon om bransjetilhørighet, seneste arbeidsgiver og arbeidsmarkedsstatus, men ingen videre dokumentasjon kreves.

Ta kontakt med AOF Innlandet om det er noen spørsmål.

Kontaktperson:

Mette Kylgård