Fire i farta

23.08.2021
Sist oppdatert: 23.08.2021

Valg 2021: Hvordan er stemninga i valgkampinnspurten i din region, og blir aktivitetene påvirka av koronaen?

Jon Inge Hagebakken Nestleder og valgkampansvarlig Fagforbundet Innlandet

Fagforbundet Innlandet er på bilturnè gjennom hele Innlandet. Det er god og positiv stemning på stands og stor tro på regjeringsskifte. Tillitsvalgte og de rødgrønne partiene stiller opp når Fagforbundet kommer. På grunn av koronaen har vi satset på en kontaktfri valgkamp der det aller meste foregår ute. Vi får i mindre grad vært på arbeidsplassbesøk og fysiske møter med medlemmer. Erstatninga er stands ved den lokale butikken, radioreklame og sosiale medier.

Marianne Hirzel Nestleder og valgkampansvarlig Fagforbundet Rogaland

Pandemien førte til usikkerhet rundt hvilke arrangement vi kunne gjennomføre, og valgkampen kom ikke i gang så tidlig som vanlig. Selv med restriksjoner er det mye vi får gjort.

Nå er vi i gang med blant annet bussreklame, ringeprosjekt, brosjyrer, arbeidsplassbesøk m. m - i tillegg er vi selvsagt ute på stand. Energien vi får i møte med folk igjen, får engasjementet til å stige.

Kampviljens flamme er tent og vi står på i innspurten slik at vi får en rødgrønn regjering som jobber for våre medlemmer.

Geir Ole Kanestrøm Nestleder og valgkampansvarlig Fagforbundet Møre og Romsdal

Her i Møre og Romsdal er det god stemning, vi er endelig ute og møter tillitsvalgte, medlemmer og potensielle medlemmer.

Vi har vært ute i 8 kommuner sammen med lokal fagforening og blitt godt tatt imot.

Vi har måttet justere en del av vår aktivitet på grunn av koronaen, vi er i liten grad inne på arbeidsplassene og ulikt utstyr, gaver og materiell vi vanligvis deler ut deler ut har vi begrenset. Men der vi kommer går det strålende, og vi står på.

Sissel-Anne Clausen Nestleder og valgkampansvarlig Fagforbundet Nordland

Det er god stemning, vi gleder oss til å nå målet som er en ny rødgrønn regjering.

Fagforbundet Nordland har digital valgkamp på Facebook, med små filmsnutter der tillitsvalgte kommer med et budskap og understreker viktigheten av å bruke stemmeretten. Fra uke 34 er det fullt fokus valgkampturne, vi vil være på veien i 14 dager. Målet er å besøke alle fagforeninger.

Ringeprosjektet er viktig, vi bruker enhver ledig stund til å ringe våre medlemmer, og har bare gode erfaringer med prosjektet.

Når det gjelder korona har vi god dialog med fagforeningene som igjen har tett dialog med lokale smittevernteam.