Tove Elise Madland: Jobbet 22 år deltid - nå vil hun sikre at ingen andre opplever det samme

Tove Elise Madland er i dag ordfører i Vindafjord kommune, men til vanlig finner vi henne på Vindafjordtunet hvor hun jobber som helsefagarbeider med demensomsorg. For Tove Elise er høstens stortingsvalg et retningsvalg, hun vil ha en ny regjering som sikrer hele og faste stillinger.

24.06.2021
Sist oppdatert: 01.07.2021

Tove Elise trådde sine barnsben på Randaberg, men etter hun fant kjærligheten flyttet hun til Vindafjord. Siden har hun bodd her. I Vindafjord har hun jobbet i omsorgsyrket hele sitt voksne liv. Tove Elise har hele livet sitt vært opptatt av menneskene rundt seg, derfor ble det naturlig for henne å ta et omsorgsyrke.

Tove Elise begynte i en deltidsstilling i jobben sin. Fra hun startet tok det 22 år før hun til slutt fikk full stilling. Det har satt sine spor. Nå vil Tove Elise på Stortinget for å løfte nettopp dette problemet. At unge og dyktige kvinner ikke får mulighet til å jobbe fulltid og forsørge seg selv.

- Det er vanskelig å anbefale noen å begynne i et omsorgsyrke når det som møter deg er små stillingsprosenter og en usikker hverdag.

Gjennom jobben på sjukehjemmet ble også Tove Elise tillitsvalgt. Det er bakgrunnen for hennes store engasjement for et ryddig arbeidsliv hvor alle blir tatt vare på. Hun sier at et fagligpolitisk samarbeid er avgjørende for å skape gode arbeidsplasser hvor arbeidstakere blir hørt.

Til høsten skal Tove Elise kjempe om en stortingsplass fra Rogaland. Hun vil inn på Stortinget for å kjempe for hele og faste stillinger og et trygt og velorganisert arbeidsliv.

Her kan du lese mer om Tove Elise Madland på Arbeiderpartiet sine egne sider.