Fornyet samarbeidsavtale med Norsk Dyrepleier og Assistentforening (NDAF)

Licensed for free use to Fagforbundet, 5 years from creation date

Licensed for free use to Fagforbundet, 5 years from creation date (Foto: High & Low AS)

Samarbeidsavtalen, som har vart siden 2006, er nå fornyet og utvidet fram til 2025.

24.06.2021
Sist oppdatert: 24.06.2021

Begge organisasjoner skal gjensidig oppfordre egne medlemmer til å bli medlem i den samarbeidende organisasjonen.

NDAF har en fast plass i yrkesseksjonens faggruppe for dyrepleiere og klinikkassistenter. Det sikrer god dialog og koordinering og styrker Fagforbundets yrkesfaglige og yrkespolitiske arbeid.

Fagforbundets medlemmer tilbys medlemskap i NDAF til halv pris. Det innebærer blant annet at medlemmene får redusert deltakeravgift på NDAFs høst- og vårkurs samt mulighet for stipend til etterutdanning. De får også det elektroniske medlemsbladet "Tidskrift for Norsk dyrepleier- og assistentforening".

Fagforbundet har organisert dyrepleiere siden 2005.