Slik blir den digitale valgkampen

Stiller på film: Johannes Hustveit, Tove Elise Madland, Stig Eivin Meisal, Trine Åkvik, Kari Anne Stokdal Fagerland er med i Fagforbundets nye valgkampfilmer. (Foto: Lars Helgerud)

Selv om pandemien virker å være på hell blir den digitale valgkampen viktigere enn noensinne. Fagforbundets mål med den digitale valgkampen er å få våre faglige kandidater inn på Stortinget og sikre et regjeringsskifte.

23.06.2021 av Lars Helgerud
Sist oppdatert: 24.06.2021

Fagforbundet er godt i gang med å filme flere av våre faglige kandidater rundt i landet. Dette er kandidater som ligger litt utsatt til og trenger en liten dytt for å komme inn. Fagforbundet skal hjelpe disse med kampanjer i deres valgdistrikt, i tillegg til en større nasjonal kampanje.

– Årets valgkamp blir viktigere enn noensinne, og det er spesielt viktig at vi er på plass digitalt på Facebook og andre sosiale medier. Selv om samfunnet gradvis åpner opp tar det lang tid før hele Norge er vaksinert og vi kan møtes som vanlig. Derfor må vi sikre at vi er til stede der folk er, forteller leder for informasjonsavdelinga i Fagforbundet, Kjell-Erik Kallset.

Filmer og frokostmøter

I tillegg har vi møtt lokale tillitsvalgte for å høre hva de er opptatt av, hvordan de har opplevd politikken til dagens regjering, og hvilke ønsker de har for ei ny rødgrønn regjering. Til sammen produseres det rundt 20 videoer som er tenkt både til Facebook, Youtube, og noen steder også som kinoreklame.

Fagforbundet vil også arrangere frokostmøter minst en gang i uka over sommeren og frem mot valget. Da blir det valgfrokost med temaer som privatisering, tannhelse og aktuelle debatter.

Les også: Fagforbundets medlemmer kan avgjøre valget

Les også: Superringerne fra Nordland

Les også: Valgkampmaskinen er i gang