Til hovedinnhold
Bli medlem

Meny

Hvorfor skal tilsatte i Den norske kirke yte god, individuell service? Hvordan møter vi folk i sorg og krise? Hva er det som avgjør hvordan folk opplever møtet med deg som tilsatt og din arbeidsplass? Hvordan skal vi ta vare på oss selv og våre kollegaer i møte med sterke inntrykk? Hva gjør vi når brukerne kommer med klager og kritikk?


Dette er noen av temaene som blir tatt opp når driftsstyret for Kirketjenerskolen og Gravplasskolen arrangerer kurset «Møte med mennesker» på Gardermoen 30.august-1.september 2021. «Møte med mennesker» et tverrfaglig kursopplegg, hvor deltakernes egne erfaringer er utgangspunktet. Målet med kurset er at det skal gjøre deltakerne tryggere i situasjoner som kan være vanskelige.

Kurset er godkjent som Kirketjenerskolen 3 og Gravplasskolen 3. Alle deltakere får kursbevis ved fullført kurs. Kurset er subsidiert av OU-midlene, slik at det skal være lav økonomisk terskel for å delta.

Les mer og meld deg på kurset her.

Målgruppe:

Kursets primære målgruppe er kirketjenere og gravplassarbeidere, men det er også åpent for andre kirkelig tilsatte (eksempelvis klokkere, kontortilsatte, kirkeverger).

Dersom kurset blir fulltegnet, har kirketjenere og gravplassarbeidere fortrinnsrett.

Tema

Temaene som tas opp er knyttet til utfordringer målgruppen blir stilt ovenfor i møte med mennesker i forskjellige livssituasjoner:
1. Krisereaksjoner, sorg og riter
2. Likebehandling og service
3. Kommunikasjon, offentlighet og åpenhet
4. Klager og kritikk
5. Samarbeid, kollegastøtte og debrifing

Hei, jeg er Fagforbundets chatbot. Hva kan jeg hjelpe med?