Fire i farta

Hva er prioriteringene i budskap og aktivitet i din region fram mot valget 2021?

09.06.2021 av Randi Tevik
Sist oppdatert: 17.06.2021

Ørjan Myrmel

Regionssekretær og valgkampansvarlig, Forbundsregion Vestland

I Vestland er målet sjølsagt regjeringsskifte og at folk skal bruke stemmeretten.

Vi legger vekt på hele faste stillinger, kampen mot privatisering og ikke minst en politikk som arbeider mot økte forskjeller.

Det blir en annerledes valgkamp med mindre arbeidsplassbesøk, men mer ringeprosjekt og mer sosiale medier. Vi skal har bobilturne – en bil i Hordaland valgkrets og en i Sogn og Fjordane, uten at vi har et religiøst forhold til de gamle valgkretsene.

Venke A. Nes

Nestleder og valgkampansvarlig, Forbundsregion Agder

I Agder setter vi særlig søkelys på tannhelse som vil bli profilert både av ungdommen og pensjonistene. I tillegg er heltid, bemanningsbransjen, organiseringen av private barnehager, foretaksmodellen og levekår i Agder på vår agenda. For første gang har vi fått med noen fagforeninger på ringeprosjektet. Vi har leid bil slik at det skal være mulig å besøke hele regionen. Vi har et godt samarbeid med partiene som støtter våre saker, og dette speiles på sosial medier

Astrid E. Hesselberg,

Opplæringsansvarlig og valgkampansvarlig, Forbundsregion Finnmark

I Finnmark har regionsreformen ført til mer sentralisering, dårligere tilbud, dårlig oversikt og samarbeid. Derfor ønsker vi reversering av tvangssammenslåing av Troms og Finnmark.

Vi vil ha et samfunn med små forskjeller økonomisk blant folk, og også mellom by og land. I Fagforbundsuka legger vi vekt på bruk av stemmeretten og informasjon om hvordan man forhåndsstemmer. Ringeprosjektet der vi ringer våre medlemmer er allerede startet.

Tarjei Leistad,

Nestleder og valgkampansvarlig, Forbundsregion Trøndelag

I Trøndelag skal vi drikke mange kopper kaffe over en prat med medlemmer og tillitsvalgte. Vi blir både på telefon med medlemmene, på arbeidsplassbesøk, på stand og i sosiale medier. Alt for at medlemmene skal bruke stemmeretten sin for en ny regjering med ny politikk som sørger for faste, hele stillinger, offentlige tjenester i egen regi og setter en stopper for ulikhetsgaloppen i samfunnet.

Nå er det vår tur!