Enighet i forhandlingene med Samfunnsbedriftene - Energiavtale 1

(Foto: Mostphotos)

Fagforbundet og Samfunnsbedriftene kom til enighet om årets mellomoppgjør rundt Energiavtale 1.

08.06.2021 av Geirmund Jor
Sist oppdatert: 17.06.2021

– Resultatet sikrer kjøpekraften til våre medlemmer, noe vi er meget fornøyde med, sier forhandlingsleder Ingrid Myran i Fagforbundet.

Forhandlingsleder i Fagforbundet, Ingrid Myran

Resultatet innebærer et generelt tillegg til alle på 10.300 kroner fra 1. juli 2021, minstelønnsøkning på 3 prosent fra 1. juni 2021, og opprettelsen av et partssammensatt utvalg. Denne skal se på dagens kompetansesituasjon, i tillegg til utfordringsbildet for bransjen framover.

–Vi er glade for at vi har kommet til enighet rundt et positivt resultat, som sikrer ett godt lønnstillegg til medlemmene i denne bransjen. Nå blir det lokale forhandlinger, som vil ta utgangspunkt i bedriftenes økonomiske forhold og framtidsutsikter, forteller han.

EL og IT Forbundet leder forhandlingene med Samfunnsbedriftene, og møtte sammen med Fagforbundet, Delta og Parat.