Markering av dagen for personlig assistenter

15. juni markerer Fagforbundet Vestland og Fagforbundet Viken dagen for personlige assistenter. Både medlemmer og ikke-medlemmer inviteres til digital yrkesfaglig dag. Påmeldingsfrist er 9.juni.

25.05.2021 av Yrkesseksjon helse og sosial
Sist oppdatert: 08.06.2021

«Å jobbe som personlig assistent er et unikt yrke der du er ansatt for å bistå noen i sitt liv og hverdag. Det å jobbe som personlig assistent er ofte meningsfylt og spennende der ingen dager er like. Samtidig er yrket i et stort spenn der mange kan ha helt ulike oppgaver og arbeidsforhold. I Fagforbundet ønsker vi å løfte engasjementet/bevisstheten rundt dette flotte yrket og mulighetene som ligger i BPA-ordningen som likestilingsverktøy for funksjonshemmede.»

Fagforbundet ønsker å bidra til kompetanse og trygghet i BPA-ordningene og har derfor et digitalt tilbud om risikoanalyse i år på selve dagen til personlig assistenter.

Dato: 15 juni på dagen og kvelden. (10:00 - 13:00 og 17:00 – 20:00)

Tema: Risikoanalyse – hvordan bidra til et trygt og godt arbeidsmiljø?

Forelesere:

Morten Andresen, erfaren assistent og hovedverneombud i Uloba

Hege Weimand Larsen, tidligere assistent, nå kursleder i BPA-skolen

Påmelding: Påmelding innen 9. juni, 2021.

Lenke for påmelding

Send gjerne inn spørsmål i forkant av seminaret på e-post til Hege@bpa-skolen.no. Dine spørsmål kan behandles anonymt som en case i kurset.

Spørsmål om kurset kan rettes til

Fagforbundet Vestland: Sigrun.boe.perez@fagforbundet.no mobil 47028230.

Fagforbundet Viken: Nina.simonsen@fagforbundet.no mobil 47640887