Fagforbundet gir 100 000 kroner til nødhjelpsarbeid i Gaza

Nestleder i Fagforbundet Sissel Skoghaug

Nestleder i Fagforbundet Sissel Skoghaug (Foto: August Tekrø/Fagforbundet)

Fagforbundet støtter Norsk Folkehjelps arbeid i Gaza. - Det er en umenneskelig situasjon som palestinerne har levd under i lang tid og bombeangrepene de siste ukene har gjort at det har gått fra vondt til verre. Palestinere trenger vår hjelp nå, sier Sissel Skoghaug.

21.05.2021 av Steinar Ottesen
Sist oppdatert: 26.05.2021

Palestinerne i Gaza og på Vestbredden kjemper mot okkupasjon og undertrykking. Krigshandlingene de siste ukene har understreket dette. Sivilbefolkningen i Gaza har ingen mulighet til å flykte og bombeangrepene har vært brutale fra Israel. Menneskene i Gaza er hardt rammet og trenger mat, vann og hygieneartikler i et stort omfang.

- Sivilbefolkningen har ingen mulighet til å flykte og bombeangrepene har vært massive. Det foregår nå en humanitær krise i Gaza og vi må stille opp for palestinerne. Fagforbundet oppfordrer samtidig enkeltmennesker og andre organisasjoner til å støtte palestinerne, sier nestleder i Fagforbundet Sissel Skoghaug.

Slik kan du støtte Norsk Folkehjelps arbeid i Gaza:

Direkte: krisekonto 5005.14.00000

Vipps: 10145

SMS: send GAZA til 2160 (250 kr)

Facebook: Hjelp til Gaza nå!

Kredittkort: Støtt vårt arbeid nå