Godt oppgjør for ansatte i Bring Transportløsninger

Gerd Øiahals, leder i Fagforbundet Post og Finans

Partene i lønnsoppgjøret for Bring Transportløsninger er enige om lønnsoppgjøret for 2021.

28.04.2021 av Fagforbundet Post og Finans
Sist oppdatert: 28.04.2021

– Vi viste at det er en positiv utvikling i selskapet. Det er vi selvfølgelig glade for da det sikrer arbeidsplassene. Den positive utviklingen mener vi våre medlemmer også bør få en del av.

Alt i alt er dette et oppgjør der vi har sikret kjøpekraften til alle medlemmene, og et oppgjør vi er godt fornøyde med, sier leder for Fagforbundet Post og finans, Gerd Øiahals.

Resultatet er:

• Et generelt tillegg på kr. 13 000,- til alle på time- eller månedslønn

• Døgnsatsene økes til:

• Ansiennitet fra 0 – 3 år justeres fra 2 005.- til 2 055.- kroner per år.

• Ansiennitet fra 3 - 8 år justeres fra 2 057.- til 2 107.- kroner per år.

• Ansiennitet over 8 år justeres fra 2 191.- til 2 241.- kroner per år.

• Turlønn justeres fra kr. 197,50 til kr. 204,00

• Ubekvem arbeidstid
    • Kveldstillegget justeres fra 10.- til 13.- kroner.
    • Nattillegget justeres fra 25.- til 32.- kroner.

• Minstelønnssatsene økes med kr. 5,-

Resultatet innbefatter det LO-Stat - Spekter ble enige om i A-delsforhandlingene. Tilleggene gjelder fra 1.4.2021.

Til tross for at dette er et mellomoppgjør der det vanligvis ikke snakkes om annet enn lønn, så fikk Fagforbundet Post og finans inn en bestemmelse om å se på muligheten til å ta inn ekstra lærlinger i 2021. Det ble også avtalt at det skal lages en plan for å øke antall fagarbeidere.

– Det er viktig at både vi som fagforening og BTL tar samfunnsansvar og bidrar til at ungdommer får læreplasser og jobber. Ledigheten er alt for høy, også blant unge. Med denne bestemmelsen bidrar vi litt, avslutter Gerd Øiahals.