Godt oppgjør for ansatte i Bring Warehousing

Gerd Øiahals, leder i Fagforbundet Post og Finans

Partene i lønnsoppgjøret for Bring Warehousing er enige om lønnsoppgjøret for 2021. Oppgjøret gir et opprykk på minst 13 000 til alle og et tillegg på 2,7 prosent for de som tjener over 480 000.

27.04.2021 av Fagforbundet Post og Finans
Sist oppdatert: 25.05.2021

Bring Warehousing har også hatt en positiv utvikling med volumøkninger det siste året, og de ansatte har stått på. Det var derfor viktig å opprettholde kjøpekraften. Det har vi fått til, sier lederen for Fagforbundet Post og finans, Gerd Øiahals.

– Vi er godt fornøyde med et solid generelt tillegg. Dette resultatet innbefatter det LO-Stat - Spekter ble enige om i A-delsforhandlingene. Det er også veldig bra at særavtalen som nylig ble inngått sørget for at ansiennitetsstigen økte tilsvarende. I tillegg er det satt av en lokal pott på kr 21000,-. Alt i alt er dette et oppgjør vi er godt fornøyde med, sier hun.

– Like kronetillegg betyr mest for de som tjener minst fordi tilleggene vil betyr mest i prosentvis lønnsøkning for nettopp de lavest lønte, Derfor er dette et lavlønnsoppgjør, avslutter Gerd Øiahals.