Takk til dere som leder oss gjennom koronapandemien

Forbundslederen i Fagforbundet, Mette Nord, sender en takk til alle dere som har sittet i kriseledelsen gjennom det siste året.

12.04.2021 av Christina Kårstad
Sist oppdatert: 21.04.2021

I året vi har lagt bak oss har det ofte vært snakk om verdien av helsearbeiderne som har stått i frontlinja under pandemien. Etter vårt syn er det et ganske forenkla og snevert perspektiv. Vi mener alle de som jobber med innbyggernære tjenester har utgjort frontlinja i kampen mot koronaen. Denne frontlinja hadde ikke fungert dersom vi ikke hadde en dyktig kriseledelse i Kommune-Norge.

Jeg er mektig imponert over det solide arbeidet som er lagt ned. Veldig mange har stått i konstant press i over et år, og vi vet fortsatt ikke hvor lenge dette varer og hvordan viruset utvikler seg.

Forutsetninger for beslutninger har endra seg svært fort og det har krevd nye beslutninger. Det eneste forutsigbare er at dette har vært uforutsigbart.

Jeg vil benytte anledningen til å takke for det formidable arbeidet som er gjort for å ivareta de store og viktige oppgavene kommunene har hatt ansvar for i forbindelse med pandemien.

Mette Nord
Forbundsleder