– Kunne ikke hatt en bedre avslutning på 2019

Fagforbundet Ung inviterte sine ungdomstillitsvalgte til motivasjonsseminar. Det ble en helg fullspekket med arbeidersanger, kamplyst, og noen av landets beste foredragsholdere.

08.12.2019
Sist oppdatert: 08.12.2019

Fra lørdag til søndag denne helga har rundt 50 av Fagforbundets unge tillitsvalgte vært samlet i forbundets hovedkontor i Oslo.

På programmet sto noen av Norges aller beste foredragsholdere, deriblant psykolog Peder Kjøs, politiker og forfatter Mimir Kristjansson, forfatter Madeleine Schultz, idrettsutøver og foredragsholder Marco Elsafadi, og ikke minst nestelder i Fagforbundet, Odd-Haldgeir Larsen.

(Se bilder nederst i saken!)

Ble motiverte

– Dette var en skikkelig vitamininnsprøytning. Vi kunne ikke hatt en bedre avslutning på 2019!

Slik avsluttet leder av Fagforbundet Ung, Mats Monsen, det to dager lange motivasjonsseminaret for ungdomstillitsvalgte, og han fikk støtte fra deltakerne.

– Vi forventet å bli motiverte og inspirerte, og det ble vi!, sa gjengen bestående av Ingrid Viken, Sebastian Sæteraas, Ida Renate Olsen, Henrik Strømsjordet og Suzanne Elisabeth Mengkrogen.

– Det har vært et varierende program, med mange flotte foredragsholdere, som har fått oss til å le mye. Spesielt Marco Elsafadi får deg til å tenke på en helt annen måte, du blir bevisst på tankesettet ditt.

Nyttig lærdom

Alle fem var enige om at helga hadde gitt dem noe å bruke i vervet som tillitsvalgt i Fagforbundet.

– Vi har lært om hvordan man møter folk, og det kan man bruke enten man er ungdomstillitsvalgt eller plasstillitsvalgt.

{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="73556" description1="DISKUSJON: Lørdagen åpnet med en diskusjon om ungt engasjement. Fra venstre, ordstyrer Linn Christin Pedersborg, Lene Myrhvold fra Fellesforbundet, Bjarne Lagesen fra LO, Lone Lunemann Jørgensen fra Norsk Tjenestemannslag, og Mats Monsen, leder av Fagforbundet Ung." description2="Martine Grymyr" href="" type="imageTemplate"}{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="73557" description1="PSYKOLOG: Peder Kjøs." description2="Martine Grymyr" href="" type="imageTemplate"}{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="73558" description1="FREMMET ARBEIDERKLASSEN: ? Mange sier at det ikke finnes noen arbeiderklasse lenger, at vi alle er middelklasse i dag. Jeg synes det er helt latterlig. Det er en veldig seigliva Høyre-myte. Vi må aldri la oss lure til å tro at arbeiderklassen ikke eksisterer lenger. Det store arbeidende folk, det er like stort i dag som det var på 50-tallet, sa forfatter og politiker, Mimir Kristjansson." description2="Martine Grymyr" href="" type="imageTemplate"}{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="73559" description1="SNAKKET OM FEMINISME: Forfatter, journalist og aktivist Madeleine Schultz." description2="Martine Grymyr" href="" type="imageTemplate"}

{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="73560" description1="TENK NYTT: Idrettsutøver og foredragsholder, Marco Elsafadi, utfordret deltakerne til å tenke nytt." description2="Martine Grymyr" href="" type="imageTemplate"}

{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="73561" description1="NESTLEDER I FAGFORBUNDET: Odd-Haldgeir Larsen." description2="Martine Grymyr" href="" type="imageTemplate"}