Donerte hele honoraret til barnebyen

KreativOmsorg2007.jpg

KreativOmsorg2007.jpg (Foto: Svalastog, Bjørn)

Da Nils Magerøy, tidligere i år, var en av foreleserne på den årlige konferansen for vernetjenesten, fikk han høre om Fagforbundets barneby i Angola. Han ble så begeistret for engasjementet blant medlemmene i Fagforbundet har for å drifte barnebyen at han likegodt donerte hele foreleserhonoraret til den.

05.12.2017 av Bjørn O. Svalastog
Sist oppdatert: 05.12.2017

Nils Magerøy er daglig leder for Jobbfast, en forskningspoliklinikk som skal utrede, behandle og rehabilitere personer med redusert helse som følge av konflikter, mobbing eller seksuell trakassering i arbeidslivet. Han var invitert til konferansen for å fortelle om arbeidet ved klinikken fordi temaet på konferansen dreide seg om varsling i arbeidslivet.

Fagforbundet har som fast rutine å dele ut et solidaritetsbevis til alle innledere og forelesere som vi bruker på kurs, møter og konferanser. Gjennom solidaritetsbeviset settes en liten sum penger inn på kontoen til barnebyen i forelesers navn. Nils Magerøy synes tydeligvis at denne summen var for liten, og ønsket altså å bidra med mye mer. Noe arrangørene av konferansen syntes var fantastisk flott. Pengene er nå overført til kontoen til barnebyen, og vil komme veldig godt med i videre drift.