Yrkesseksjon kontor og administrasjon til stede på Sykehuskonferanse 2019

Flere av deltakerne på Fagforbundets sykehuskonferanse i Trondheim kommer fra styret i Yrkesseksjon kontor og administrasjon: til stede er både leder og nestleder, Trond Finstad og Mette Asmyhr, samt styremedlem Janne Wik. Også flere av de andre deltakerne kommer fra Yrkesseksjon kontor og administrasjon fra ulike steder i landet.

07.03.2019 av Martin Raaen Eidissen
Sist oppdatert: 08.03.2019

Sykehuskonferansen er en årlig begivenhet på sykehusområdet, og flytter seg fra region eller fylke fra år til år. Sykehuskonferansen 2019 har 7. og 8. mars vært lagt til Trondheim og Clarion Hotel Congress.

Hovedtemaet i år er kompetanseutvikling for alle - bare fine ord eller gjennomført praksis?

Konferansen er godt i gang, og deltakerne har flere godbiter i vente.

Blant annet åpner Sigrid Bonde Tusvik konferansens andre dag på Kvinnedagen 8. mars, før konferansen avsluttes av Helga Bones, regissøren fra NRK-serien "113", og ambulansearbeider Charles Lundevold.

Noe av Fagforbundets styrke er at vi ser helheten der andre ser enkeltprofesjoner. Det gjelder også i sykehusene. De som jobber med personal/HR, økonomi eller IKT er like viktige for behandlingen som de pasientnære yrkene.