Fagdager arkiv 2019 avholdt med svært gode tilbakemeldinger

Årets konferanse, den 12. i rekken, gikk av stabelen 24. og 25. september, med åpningsinnlegg av riksarkivar Inga Bolstad

27.09.2019 av Martin Raaen Eidissen
Sist oppdatert: 04.10.2019

Over 100 deltakere deltok på årets fagdager arkiv, og fikk med seg spennende innlegg fra et bredt spekter av ulike foredragsholdere. Programmet ligger vedlagt nederst i artikkelen.

De gjennomgående temaene var digital utvikling, sikring av dokumentasjon og selvfølgelig den nye arkivloven, "NOU 2019:19 Fra kalveskinn til datasjø - Ny lov om samfunnsdokumentasjon og arkiver", som nå er ute på høring.

Etter vel gjennomført første dag av konferansen var vi over 50 deltakere på god og trivelig middag i Fagforbundets kantine i 9. etasje, med både flott utsikt og strålende underholdning av Fagforbundets hovedkontor sitt husband Keysers orkester.

Årets konferanse skapte mye engasjement, og både innledere og deltakere uttrykte tydelig ønsker om å få tilsendt alt av konferansemateriale i etterkant.

Klikker du på lenken under finner du alle innleggene fra de ulike foredragsholderne både 24. og 25. september.

Vi håper vi ser mange av dere igjen også ved neste års "Fagdager arkiv".

Lenke til foiler: