Askim: Informasjonsmøte om statliggjøring av skatteoppkrevingen 31. oktober

Trond Finstad, leder i Yrkesseksjon kontor og administrasjon og medlem i Fagforbundets øverste ledelse, besøkte torsdag 31. oktober skatteoppkreveren i Askim i Indre Østfold for å informere om status for regjeringens forslag om statliggjøring av skatteoppkrevingen.

01.11.2019 av Martin Raaen Eidissen
Sist oppdatert: 09.04.2021

Til stede i informasjonsmøtet var ansatte ved Kemneren i Indre Østfold. Både medlemmer og ikke-medlemmer i Fagforbundet fikk høre Trond Finstads innlegg.

I Finstads innlegg fikk deltakerne mer informasjon om regjeringens faktiske forslag på et overordnet plan, i tillegg til noe mer spesifikk informasjon om konsekvensene dette vil kunne få for Indre Østfold. Finstad redegjorde for Fagforbundets argumenter mot statliggjøringen, i tillegg til hvordan Fagforbundet har jobbet og vil jobbe videre i denne prosessen.

I dagene og ukene som kommer vil Trond Finstad, akkompagnert av rådgiver Martin Raaen Eidissen, besøke mange forskjellige forbundsregioner for å holde liknende informasjonsmøter. Neste uke er det informasjonsmøter i henholdsvis Drammen (Buskerud), Porsgrunn (Telemark/Vestfold) og Bergen (Hordaland). 22. november holdes det et tilsvarende medlemsmøte i Ringsaker (Innlandet).

Behovet for informasjon ute blant medlemmer er forståelig nok stort, og Fagforbundet forsøker å holde alle berørte medlemmer løpende orientert om utviklingen i saken. Dersom andre forbundsregioner ønsker tilsvarende informasjonsmøter stiller Trond Finstad og Martin Raaen Eidissen med glede opp på dette.