Mye aktivitet i fylkene!

Barnebykontaktene i fylkene har travle tid i disse dager og mange lar seg imponere over hvor flott Barnebyen vår har blitt.

25.10.2012 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 13.12.2012

Bjørn Svalastog er barnebykontakt i Finnmark og han hadde mye å fortelle og vise fram i representantskapet denne uka.

Representantene har tradisjon for å arrangere basar til inntekt til Barnebyen. Alle tar med seg gevinster fra sin lokalforening. I år ga basaren 7.200 kroner til drift av barnebyen, og fylket fikk fem nye stolte bidragsytere på møtet.

Bjørn besøkte Barnebyen i september og var så heldig å bli invitert til lunsj i Finnmarkshuset. Han ble mottatt med åpne armer, og det ble et livlig møte med SOS-mor Deborah og de ti ungene. Gavene Bjørn hadde med seg på vegne av bidragsyterne i Finnmark var en stor suksess, og ikke minst et bilde fra Finnmark som de kunne henge opp på veggen.

Som unger flest, er også ungene i Finnmark-huset nysgjerrige. De ville vite hvordan det er å være barn i Norge. De hadde blant annet hørt at det kan bli veldig kaldt her, men nektet å tro på at det kunne bli så kaldt som 30-40 kuldegrader om vinteren! Slike skrøner kunne Bjørn dra lenger ut på landet med, lo ungene. Ingen kan vel leve når det er så kaldt, mente de.  Men den som ler sist, ler best, kan Bjørn Svalastog humrende trøste seg med.

Vi gratulerer Fagforbundet Finnmark med et godt møte!