FN-kafé ga 21.600 kroner til Barnebyen!

Myre Bedriftsbarnehage i Vesterålen feiret FN-dagen med kafé og ga hele inntekten til Fagforbundets Barneby i Huambo.

14.11.2012 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 14.11.2012

FN-dagen markeres 24. oktober hvert år i forbindelse med etableringen av FN i 1945.  I dag har FN 192 medlemsstater, med andre ord alle selvstendige stater foruten Taiwan og Vatikanstaten.

Skoler og barnehager over hele verden oppfordres til å feire FNs bursdag, og i Myre bedriftsbarnehage har det blitt en tradisjon å ha FN-kafé.

Barnehagen har ti fast ansatte, og seks av dem er organisert i Fagforbundet.  Det er i alt 39 barn fordelt på to avdelinger.  Barna inviterte med seg foreldre, slekt og venner til en koselig formiddagsstund i barnehagen den 27. oktober.

Hele barnehagen i sving

I uker i forkant var barn og ansatte opptatte med forberedelser. Barna øvde ivrige på sanger og lagde gevinster til loddsalg.Personalet bakte de deligste kaker. Foreldrene og personalet leverer en gevinst hver.  I tillegg støttet de aller fleste bedriftene på Myre barnehagen med en ting.

I tillegg til loddsalget var det salg av barnelester og votter i små og store størrelser som to av de ansatte strikket.

Inntekten fra kaféen går i sin helhet til gode formål som hjelper barn i andre land. I år bestemte personalet at de ønsket å støtte barnebyen til Fagforbundet med pengene de fikk inn. Nå oppfordrer de andre barnehager til å gjøre det samme neste FN-dag!

En stor takk til tillitsvalgt Eirin Hansen, alle hennes kolleger, barna og deres foreldre!