17 nye bidragsytere på en samling!

Barnebykontakten Hilde Bernhardsen gjorde en formidabel vervejobb på tillitsvalgtsamling hos Fagforbundet Tromsø kommune.

13.12.2012 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 13.12.2012

Av rundt 65 personer vervet så mange som 17 seg som faste bidragsytere. Blant forsamlingen var det flere som allerede er bidragsytere.

Hilde Bernhardsen fortalte om bakgrunnen for Barnebyen, om Angola og viste også bilder av barna i barnebyen, barnehagen, skolen og lokalsamfunnsprogrammet. Noen av bildene var av barna for 2 år tilbake og fra i høst når vi var der. Hilde sier at den største forskjellen i barna er øynene. På øynene ser man at ungene nå har fått et godt liv sammen med SOS-mor og søskenflokk. Trygghet, forutsigbar kjærlighet, nok mat og skolegang har ikke vært noe selvfølge for de som nå har fått et hjem i Barnebyen.

Fagforbundet Troms har ansvar for et av familiehusene i Barnebyen.