Taran fylte 60 og fikk 7500 kroner til Barnebyen!

Taran Anne Sæther jobber på Medlemsregisteret i Fagforbundet sentralt. Den store dagen nærmet seg og ønskelisten skulle skrives. Når man fyller 60 har man det meste. Det var bare en ting som hun virkelig innerst inne ønsket seg: Penger til Fagforbundets SOS-Barneby!

23.01.2013 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 23.01.2013

Bursdagsbarnet har et hjerte som banker for Barnebyen. Hun var med på nedleggelse av grunnsteinen i 2006, og har i årene som har gått fulgt den møysommelige prosessen det har vært å bygge Barnebyen, til åpningen i 2010 til i dag hvor det bor barn i alle familiehusene, barnehagen gir unger i området gode hverdager og skolen har blitt en storskole, mens lokalsamfunnsprogrammet gjør sårbare familier gradvis mer og mer selvhjulpne.

- Jeg blir stolt og glad over at Fagforbundet har medlemmer og tillitsvalgte som år etter år støtter opp om Barnebyen. Det er en kjempedugnad. For meg er Barnebyen en mulighet til å bidra til at foreldreløse unger og andre sårbare unger får en barndom og en utdannelse som gjør dem i stand til å påvirke samfunnet de vokser opp. En forandring som kan starte nedenfra og opp. Det er solidaritet på sitt beste, sier Taran begeistret.

Taran anbefaler andre Barneby-entusiaster til å feire merkedager med gaver til Barnebyen vår.

Vi gratulerer så mye med veloverstått bursdag!