Fagforbundet Fana blir fast bidragsyter!

Fagforeningen tok Fagforbundet Hordalands oppfordring til å bevilge penger til Barnebyen, og gir 1000 kroner måneden i ett år.

12.02.2013 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 12.02.2013

Fagforbundet Hordaland har ansvar for barnehagen i Barnebyen sammen med Fagforbundet Akershus. Barnehagen har to avdelinger med i alt 106 barn i alderen fra 3-5 år. Barna kommer fra Barnebyen, fra familier som er omfattet av Lokalsamfunnsprogrammet og ellers fra nærmiljøet.

Ungene får frokost og et varmt måltid midt på dagen. Det er et godt pedagogisk tilbud, lek og aktiviteter ikke ulikt fra norske barnehager.  Personalet legger stor vekt på at hvert enkelt barn skal bli sett og føle seg verdsatt.

Fylkestyret har fulgt opp fagforeningens gode eksempel og verver seg i dag også som fast bidragsyter til Barnebyen.

Vi takker Fagforbundet Fana og Fagforbundet Hordaland for engasjementet!