Fagforbundet Sogn og Fjordane ligger i tet

Mars-statistikken for Barnebyen viser at 82 personer har vervet seg som faste bidragsytere denne måneden.Størst verveaktivitet har det vært i Sogn og Fjordane. Fylket har fått 20 nye faste bidragsytere.

05.04.2013 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 05.04.2013

Ralf Einar Johannessen er barnebykontakt i Fagforbundet Sogn og Fjordane. Ralf var med i forbundets delegasjon til Angola når grunnsteinen skulle legges ned. I dag har fylket ansvar for et av familiehus i Barnebyen sammen med Fagforbundet Møre og Romsdal.

SOS-mor Cecilia skaper et trygt hjem for to gutter og ei lita jente. Da Elin Veimo fra Fagforbundet besøkte dem i fjor, skulle huset få flere barn. Hvert hus har plass til 10 barn. Utvelgelsen skjer i tett kontakt med de lokale sosiale myndighetene. Elin forteller at guttene var staute og trygge, og babyen stortrives på SOS-mor Cecilias arm.