Velkommen til Grete Yri Auestad

Fagforbundet Sør-Trøndelag har valgt Grete som ny barnebykontakt etter Tarjei Leistad.

12.04.2013 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 20.03.2014

Som opplæringsansvarlig i fylket har Grete Yri Austad en stor kontaktflate og har gode muligheter til verve flere faste bidragsytere til Barnebyen. I dag har fylket 185 medlemmer og tillitsvalgte som  betaler inn hver måned til Barnebyen vår.

Fagforbundet Sør-Trøndelag har sammen med Fagforbundet Nord-Trøndelag ansvar for et familiehus i barnebyen. SOS-mor Emilie  sprer varme og gir trygghet og kjærlighet til sin ungeflokk. Trønderhuset var et av de første husene hvor det flyttet inn barn i Barnebyen. Tidligere kontakt, Tarjei Leistad besøkte huset ved åpningen i 2010, og Elin Veimo (hovedkasserer i Fagforbundet) besøkte huset i 2013.

En varm velkommen til Grete, og en stor takk til Tarjei for den strålende jobben han har gjort.