Ny barnebykontakt i Hordaland

Ida Dorthea Olsen håper å få mange flere i Hordaland til å støtte Barnebyen.

Ida Dorthea Olsen håper å få mange flere i Hordaland til å støtte Barnebyen. (Foto: Fagforbundet)

Vi har gleden å ønske Ina Dorthea Olsen velkommen som ny barnebykontakt i Fagforbundet Hordaland.

04.12.2013 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 04.12.2013

Ina Dorthea er 28 år, og ungdomstillitsvalgt i fylket. Hun er utdannet ambulansearbeider, og har jobbet som assistent på en barneskole.

Ina Dorthea tar over funksjonen som barnebykontakt etter Haldis Revheim. Vi benytter anledningen til å gratulere Haldis med nytt verv som fylkesleder. Takk for innsatsen og engasjement for Barnebyen som vi er sikre på vil fortsette også framover.

Fagforbundet Hordaland har ansvar for barnehagen i Barnebyen sammen med Fagforbundet Akershus. Det er 120 barn som går i barnehagen. Barnehagen har to avdelinger og ungene er i aldersgruppen 3-5 år. Det er mye lek og sang, og for de eldste er det også forberedelse til skolen. Alle barna får frokost samt varm lunsj hver dag.