Vestfold gir 4.000 barneby-kroner

Fornøyde seksjonsledere AnnJorun Løke og Ranveig Hushovd med Jan Tore Skjelbek

Fornøyde seksjonsledere AnnJorun Løke og Ranveig Hushovd med Jan Tore Skjelbek (Foto: Fagforbundet)

Fagforbundet Vestfold har en tradisjon for fellesfagdager på tvers av våre fire yrkesseksjoner. Denne gangen bestemte seksjonslederne seg for å styre unna reklamestash som karameller og reflekser på dagen i Tønsberg rett før jul. Besparelsen ble regnet ut til 4.000 kroner til barnebyen.

07.01.2014 av Eddie Whyte
Sist oppdatert: 09.01.2014

Om lag 100 medlemmer lot seg forføre av det de så og hørte fra Fagforbundets barneby. Til sammen 120 barn har nå fått en framtid takket være blant annet bidragsytere fra Fagforbundets medlemmer i Vestfold.

Takket være Fagforbundets Jan Tore Skjelbek fikk flere et første nære møte med de angolanske unge. Det gjorde kanskje spesielt inntrykk på de som hadde vært støttespillere lenge, men det var tydelig at dette engasjerte flere.

Vestfoldingene hadde møtt opp for å lytte til Marco Elsafadi, hovednummeret denne dagen. Basketballspilleren og motivatoren holdt et solid grep om forsamlingen - med morsomme og alvorlig historier fra eget liv.