En økning på 112 faste bidragsyter

mekling3_ks2008.JPG

Statistikken for mai viser gledelig tall for Barnebyen. Størst økning var det i Nordland, Oslo og Troms med henholdsvis 34, 21 og 15 nye bidragsytere.

04.06.2014 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 04.06.2014

Nordland fikk ny barnebykontakt i januar i år. Kari Baadstrand Sandnes er frikjøpt konserntillitsvalgt for LO-Stat i Helse Nord og sitter også i fylkestyret i Fagforbudet Nordland.

Hun fikk en god start på sitt første oppdrag. I sin egen lokalforening klarte hun å verve hele elleve, det var nesten halve forsamlingen. - Barna i Nordlandshuset er litt våre barn også, sier Kari på spørsmål om hvordan hun spredte entusiasme for Barnebyen.

- Jeg er stolt over å høre til en organisasjon som følger mottoet omtanke, solidaritet og samhold også utenfor våre landegrenser. Barnebyen i Angola skal vi være ekstra stolt over. Jeg synes også mitt eget fylkeslag har tatt gode grep for å sikre at vi kan oppfylle våre mål, dette må allikevel ikke være noen sovepute, og derfor vil verving av nye faddere stå høyt på lista mi, forteller Kari.

Ord har fulgt handling. Fagforbundet Nordland har hatt en god økning av faste bidragsytere og fylkes medlemmer er godt kjent med Barnebyen gjennom tidligere kontakt, Torild Holmedals strålende innsats.

Les flere detaljer i statistikken HER.