Fram gir fotballdrakter til Barnebyen

Kari S. Bergkåsa (t.v) og Lene-Britt Johanessen fra Fagforbundet Larvik-Lardal takker Fram for de fine fotballdraktene til Barnebyen. (Foto: Fagforbundet Vestfold)

Fotball er populært i Barnebyen, men ungene har ikke fotballdrakter. Dette vil Tom Robert Nielsen gjøre noe med.

27.08.2014 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 27.08.2014

Han var til stede på Eddie Whytes presentasjon av Fagforbundets barneby på LO Vestfolds fylkeskonferanse tidligere i år. Tom Robert er tillitsvalgt i Fellesforbundet og aktiv i Fram-miljøet. Fotballklubben har donert bort drakter de selv ikke trenger til aktivitetshuset i Barnebyen.

- Det er en flott gest fra klubben. Fram er en av Norges eldste fotballklubber og har en lang og stolt tradisjon, sier barnebykontakt Eddie Whyte.

Eddie Whyte var med delegasjonen som besøkte barnebyen i 2012. Da hadde han med fotballer fra Sandefjord som ble gitt til skolen.

- Mange hadde aldri spilt med en ordentlig fotball før. Det var selvfølgelig utfordrende å snakke med barna. Jeg kan jo ikke portugisiske.  Men vi kommuniserte delvis gjennom navnene til fotballag - Barcelona og Real Madrid var de mest populære blant ungene, forteller Whyte.

Barnebyen takker for det sjenerøse initiativet.