Fagforbundet Buskerud vervet flest i oktober

SONY DSC

SONY DSC (Foto: Fagforbundets Barneby)

Med hele 19 nye faste bidragsytere kom Fagforbundet Buskerud på vervetoppen sist måned. Fylkets barnebykontakt Astrid Isene besøkte Barnebyen i september, og forteller at det ikke har gått en dag uten at hun tenker på barna, SOS-mødrene og de andre ansatte i Barnebyen.

04.11.2014 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 04.11.2014

- Jeg må virkelig si at jeg beundrer de som arbeider i SOS-barnebyen vår, de er virkelige fantastiske mennesker som brenner for oppgaven med å trygge og hjelpe barn til å bli selvstendige voksne. Familieprogrammet er også bare helt fantastisk. Det var lett å se hvor stolte de var de som nå klarer seg etter å ha fått litt hjelp.  De var så glade for at de nå kunne kjøpe nok mat til ungene og betale for skole og alt annet de trengte. Det var så godt for meg å kunne se at alt fungerer så bra i Barnebyen, sier Astrid.

Fagforbundet Buskerud har nå 266 faste givere. Fylket har ansvar for et av familiehusene i Barnebyen sammen med Fagforbundet Vestfold.  Vi gratulerer fylket med resultatet.

Flere fylkesresultater finner du i statistikken.