Jevn økning i faste bidragsytere, men ujevn geografisk spredning

Stein Guldbrandsen (AU) oppfordrer at flere fylker øker satningen på å verve flere faste bidragsytere til Barnebyen. (Foto: Ingunn Eriksen)

Statistikken etter årets tre første måneder viser at vi har økt med 80 faste bidragsytere til totalt 4.744. Det verves mer enn frafallet av faste bidragsytere slik at vi har fått en jevn stigning. Det vi derimot også ser, er at økningen er ujevnt geografisk spredt. Seks fylker har vervet 79 av de 80 nye faste bidragsyterne. Fylkene som skiller seg positivt ut er Akershus, Buskerud, Hedmark, Sogn og Fjordane, Troms og Østfold. De øvrige fylkene har stått forholdsvis stille.

09.04.2015 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 09.04.2015

– Det er bra det siger riktig vei. Skal vi klare å finansiere driften av barnebyen vår samtidig som vi bygger opp et utdannings- og utviklingsfond, må det gjøres en jevnere innsats. Jeg oppfordrer på det sterkeste at de fylkene som ikke er nevnt blant de seks beste, om å gjøre en innsats for å få flere faste bidragsytere, sier Stein Guldbrandsen i Fagforbundets arbeidsutvalg.

I mars var det en økning med 21 nye faste bidragsytere, og Fagforbundet Buskerud, Fagforbundet Hedmark og Fagforbundet Oslo kom på topp med 6 nye hver.   Se hele statistikken HER.