Ny barnebykontakt i Fagforbundet Vestfold

Rune Mathiassen gleder seg til vervet som barnebykontakt i Fagforbundet Vestfold. (Foto: Fagforbundet Vestfold)

Rune Mathiassen er ny barnebykontakt for Fagforbundet Vestfold.

16.04.2015 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 16.04.2015

Mathiassen har vært leder for Fagforbundet Region Tønsberg de siste ni årene og hovedtillitsvalgt i Tønsberg kommune like lenge. Han ble nylig valgt som nestleder i Fagforbundet Vestfold.

- Jeg har vært opptatt av Fagforbundets barneby i mange år, og vervet meg som fast bidragsyter da barnebyen ble igangsatt. Jeg har promotert barnebyen på medlemsmøter og årsmøter, og som barnebykontakt vil jeg nå få muligheten til å nå enda flere medlemmer og tillitsvalgte. Vi trenger nemlig flere med på laget! sier Rune Mathiassen.

Fagforbundet Vestfold har per i dag 144 faste bidragsytere. Fylket har ansvar for ett av familiehusene i barnebyen sammen med Fagforbundet Buskerud som har 279 faste bidragsytere. SOS-mor Anita var en av de første som mottok barn da barnebyen åpnet i 2010. I dag er de trygge unger med drømmer og fremtidsplaner som er svært lik det som norske barn har, se mer i Fagbladet.

Rune Mathiassen overtar etter Eddie Whyte. Whyte besøkte barnebyen i 2012.

- Jeg rakk ut hånden min som jeg hadde gjort med så mange andre, og vi hilste. Men forskjellen var at denne gutten ikke slapp taket", skrev Eddie Whyte etter reisen. Les mer i Vestfold Blad om "Nikkeren" og Eddie Whytes opplevelser.

Vi takker Eddie for engasjementet og innsatsen for barnebyen og ønsker Rune velkommen som ny barnbykontakt.