14 nye bidragsytere i Fagforbundet Oslo sist måned

mekling9_ks2008.jpg

mekling9_ks2008.jpg (Foto: Roger Heimli)

Fire fagforeninger i fylket lagde heidundrende medlemsfest i september og det ble samlet inn nesten 30.000 og vervet nye faste bidragsytere til Fagforbundets barneby. Nå ses satsningen på vervingen på oktoberstatistikken!

04.11.2016 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 04.11.2016

Fagforbundet Oslo har ansvar for et av familiehusene i barnebyen. I Oslohuset er det hele 11 barn, og huset er ett av de få husene med småbarn. SOS-mor Mariana er tydelig stolt av dem alle. Roger Heimli, Fagforbundets Arbeidsutvalg og Stig Øverås, barnebykontakt i Fagforbundet Akershus besøkte huset i september og var så heldige å bli invitert til lunsj, og fikk både en prat og en lekestund med ungene. Ungene har blide og fornøyde, og har drømmer om framtiden. Mange av dem ønsker å bli lærer. I Angola er det stor mangel på både skoler og lærere, mange barn står utenfor skolesystemet fordi de har ikke id-papirer, så det er ikke så rart at ungene ønsker å bli lærere slik at situasjonen skal bli bedre for generasjonen etter dem.

Det var relativt små endringer i statistikken for de andre fylkene.