Nasjonal fagkonferanse for helsefagarbeidere-5858

Vi har nå vært samlet til 2 flotte dager i fagforbundets lokaler i K-15. Til inspirasjon og stort engasjemang.

22.05.2014 av Ann-Iren Stokmo Johansen
Sist oppdatert: 22.05.2014

Det er nå tredje året det arrangeres Nasjonal fagkonferanse for hjelpepleiere, omsorgsarbeidere og helsefagarbeidere av fagakademiet.

Samlet satt et 30 talls meget engasjerte deltakere.

Iren Luther, nestleder i seksjon helse og sosial åpnet konferansen med det budskap. "Dere er bærebjelken i helsevesenet, ha yrkesstolthet- du gjør en forskjell"

Vi har fått godt faglig påfyll i blant annet diabetes, krisehåndtering, medikamenthåndtering m.m..

Gerd Karin Nylund - fagskolen innlandet og Dina Rustad Frang fra Stange Kommune hadde innlegg om fagskolen, der Dina fortalte om sine personlige erfaringer  med utdanningen. Denne har gitt henne yrkesstolthet der karriereveien fagskolen har gitt henne muligheter for vekst i faget, jobbe i skolen. Er tatt med i prøvenemd for helsefag og er veileder av lærlinger i læretiden av Vg1 og Vg2 elever og elever i prosjektet vekslingsmodellen.

Bianca Tønnessen Vestvik var sammen med oss på dag 2 og bøy virkelig på seg selv, hennes sterke person og historie berørte nok et hvert hjerte og øye når hun snakket til forsamlingen : Med temaet hva skjer når en av dine nermeste tar sitt eget liv - hvordan går livet videre?

Faggruppa ønsker å takke Odd Mandal og Rune Ramsli fra fagakademiet for at de ha inkludert oss i arbeidet med konferansen med god dialog og godt samarbeid.

Så får vi glede oss til neste års konferanse :)