Fra åpningen av Norgesmesterskapet for barne- og ungdomsarbeiderfaget

Mette Henriksen Aas fra AU i Fagforbundet åpnet NM 2016 for barne- og ungdomsarbeidere. (Foto: Martine Grymyr, Fagforbundet)

Barne - og ungdomsarbeidere møtes i Bergen i denne uka for å konkurrere om hvem som er best i landet i sitt fag.

18.10.2016 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 24.10.2016

Leder av Seksjon kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet, Mette Henriksen Aas klippte snora og erklærte det femte Norges-mesterskapet for barne- og ungdomsarbeidere for åpnet. 13 tomannslag fra like mange fylker venter spent på å starte konkurransen.

– For meg er barne- og ungdomsarbeiderfaget et av de viktigste yrkene vi har i dag, sa Mette Henriksen Aas. Vi er helt avhengige av gode og dyktige fagarbeidere. Ved å delta her kan dere inspirere andre til å velge dette yrket. Og vi trenger mange av dere.

– Jeg ønsker alle lykke til med mesterskapet. Det gjelder arrangørene, dommerne, barna, men mest av alt dere deltakere. Det skal kåres en Norgesmester og etter hvert kommer nok konkurranseinstinktet fram hos de fleste av dere.

Mitt råd er: Vis hva dere kan, gjør deres beste og stå på. Da havner dere på pallen. Lykke til alle sammen!