Ble norgesmestre i barne-og ungdomsarbeiderfag

Norgesmestre i barne- og ungdomsarbeiderfaget: Silje Marie Olaussen og Madelen Nilsen. (Foto: Kjell Olufsen)

Vinnerne av Yrkes-NM for barne- og ungdomsarbeidere heter Silje Marie Olaussen og Madelen Nilsen - Fagforbundet gratulerer!

20.10.2016 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 24.10.2016

Det var 13 tomannslag som konkurrerte om å bli best. De to barne- og ungdomsarbeiderne Silje Olaussen og Madelen Nilsen fra Hordaland gjorde en solid innsats i første konkurranse og fortsatte gjennom hele mesterskapet. Til slutt ble innsatsen kronet med seier og de kan nå kalle seg Norgesmestre i barne- og ungdomsarbeiderfaget.

Les også: Silje og Madelen er i gang

Fagforbundet / Martine Grymyr

Inspirerer andre unge

Leder av Fagforbundet Seksjon kirke, kultur og oppvekst, Mette Henriksen Aas, mener Yrkes-NM er viktig for å få flere til å velge å jobbe med barn og unge. Selv om kun ett lag kan bli Norgesmester, er de alle vinnere som har gjort sitt beste og lært masse.

- For meg er barne- og ungdomsarbeiderfaget ett av de viktigste yrkene vi har i dag. Vi er helt avhengige av gode og dyktige fagarbeidere. Deltakerne i norgesmesterskapet er rollemodeller og kan inspirere andre til å velge dette yrket.

Se Fagforbundet ung i aksjon under Yrkes-NM