Nordisk barnevernkongress 2009 er vel overstått.

Sterkere med enn uten samisk liten

Kongressens røde tråd var Barnets rettigheter og FNs barnekonvensjon. Fagforbundets arbeidsgruppe i barnevern og nestleder i Seksjon helse og sosial John Egeli, deltok på konferansen som hadde over 500 deltakere.

14.09.2009 av Kristin Skogli
Sist oppdatert: 15.09.2009

Nordisk barnevernkongress gikk av stabelen 9.-11. september 2009. Norsk barnevernsamband var ansvarlig arrangør, og gjorde en god jobb.  Professor Anders Broberg holdt en god forelesning om tilknytningsteori, og tidligere barne- og likestillingsminster Manuela Ramin-Osmundsen og barneombud Reidar Hjermann kom begge innspill til hva de ser som nødvendig for å styrke barnets posisjon i vårt samfunn.

Fagforbundets faglige arbeidsgruppe for barnevern kombinerte kongressbesøk med arbeidsmøte, og hadde et lærerikt opphold i Bergen. For mer informasjon, se kongressens nettside; http://www.barnevernsambandet.no/NBK2009/nbk2009_index.htm