Bufetaten rundt

Fagforbundets Koordingeringsledd for Region Sør har satt i gang et prosjekt rettet mot medlemmer innenfor Bufetaten. Jorunn Tisjø fra Fagforbundet i Telemark er frikjøpt som prosjektmedarbeider.

22.10.2009 av Eddie Whyte
Sist oppdatert: 22.10.2009

Prosjektmedarbeider Bufetat Region Sør

Prosjektet startet opp 1.september og Jorunn er godt i gang med arbeidet. Nå er hun klar for å dra rundt til alle institusjoner og virksomheter i regionen for å møte både medlemmer og potensielle medlemmer.  - En del av målsettingen er at ansatte innen Bufetat skal finne Fagforbundet som det naturlige valget når de organiserer seg på arbeidsplassen, forteller Tisjø.

- Jeg vet at jeg blir godt tatt imot når jeg kommer, og håper at vi får en god dialog om hva vi kan gjøre for at Fagforbundet skal være attraktivt for de ansatte. Samtidig ønsker vi en dialog med de tillitsvalgte i forhold til hvilket forbedringspotensiale vi har for å gjøre Bufetat mer synlig innad i forbundet. Jeg håper og tror at vi nå har satt i gang et arbeid som vil gi gode resultater, sier hun.

Organisatorisk er Fagforbundets medlemmer tilknyttet fylkesforeningene i region sør. En tidligere kartlegging gjennomført av Koordineringsleddet viser at medlemmene føler at de har lang vei til sin egen fagforening.

Styret i Koordineringsleddet - Region Sør

Bufetat Region Sør
            f.v bak Eddie Whyte, Jon R. Aas, Rolf Kirkemo
           f.v foran Jorunn Tisjø, Trine Flatin, Inger Madsen

- Fylkene er store, noe som byr på geografiske utfordringer. Samtidig forteller medlemmene i Bufetat at de føler de har lite til felles med de øvrige medlemmene  i fylkesforeningene. En av årsakene til dette er at de tilhører forskjellige tariffområder, sier Tisjø.

- Prosjektet sikter på å rydde unnå en del av mytene om forskjellene mellom tariffområder. Vi har definitivt mye mer felles enn det som skiller oss, avslutter hun.

Vil du ha besøk, kan Jorunn kontaktes på tlf. 95224520 eller via epost