Kurs i ART - Agression replacement training

deltidsbrann

Fagakademiet tilbyr 10 dagers intensivt grunnkurs i Agression Replacement Training (ART) i Hamar

27.06.2011 av Kristin Skogli
Sist oppdatert: 27.06.2011

ART - 10 dagers intensivt grunnkurs

Arrangeres 01.-02 sept. , 20.-21. sept. og 18.-19. okt. 2011 ved Schwencke gården, Grønnegt. 11, Hamar.

NB! Forlenget påmeldingsfrist til 14. august 2011.

Målgruppe: Skole- og barnehageansatte, helsepersonell, barnevernsansatte og andre som arbeider med barn og ungdom.

Etter gjennomført 10 dagers intensivt grunnkurs kan man bli utdannet som ART Practitioner (ART trener). Det vil si at man kan kalle treningen ART og trene med egne elever, barn og ungdom og i tillegg lære opp nye ART trenere i egen organisasjon.

Agression Replacement Training (ART) er utviklet på bakgrunn av at aggresjon har mange årsaker, både indre og ytre. Noen barn og ungdom mangler ofte sosiale ferdigheter og erstatter disse med aggressive handlinger. Noen er i tillegg impulsive og viser gjennom atferd at de ikke klarer å kontrollere sitt sinne. Den moralske resonnering som uttrykkes er egosentrisk og konkret. ART består av tre komponenter;

• Sosial ferdighetskontroll (Skillstreaming (SST)). Dette er atferdskomponenten i ART.
  • Sinnekontrolltrening (Anger Control Training (SKT)). Dette er den emosjonelle komponenten i ART.
  • Moralsk resonneringstrening (Moral Reasoning Training (MRT)). Dette er vurderingskomponenten i ART.

Tilsvarende kurs har blitt avholdt flere ganger, med SÆRDELES GODE tilbakemeldinger!

Det er 12 plasser på dette kurset og det forutsettes påmelding fra minst 2 personer fra hver arbeidsplass.

For nærmere opplysninger om kurset  http://www.fagakademiet.no/