Nye medlemmer i faggruppe for barnevern

Den 17. og 18. januar hadde Fagforbundets faggruppe for barnevern sitt første møte, med 3 nye, spennende medlemmer.

31.01.2013 av Kristin Skogli
Sist oppdatert: 18.03.2013

Gruppa valgte en ny leder, Inger Th. Nytræ. Hun er ansatt som miljøarbeider i Bufetat. De andre nye medlemmene er Gunnar Toresen, barnevernssjef i Stavanger og leder av NOBO og Bjørn Tore Lohne (vara) jobber på Frydenberg ungdomshjem, og i Barne - og familieetaten i Oslo kommune.

Torill Sakken Olsen, sosionom og ansatt i Fredrikstad kommunes barnevernstjeneste og Harald Berre, fosterfar, fortsetter som medlemmer.

Dette er en mangfoldig og engasjert gruppe, som ønsker å synliggjøre  behovene til barna og de ansatte i barnevernet. Gruppa brukte mye tid på å gi innspill til Fagforbundets svar på Bufdirs "Retningslinjer for godkjenning og kvalitetssikring av barnevernsinstitusjoner - Presisering og kvalitetskrav for atferdsinstitusjoner". Les egen nettsak.