LHL-streiken er over

Margrete og Kristin har stått på under streiken som nå er over.

Margrete og Kristin har stått på under streiken som nå er over. (Foto: Steinar Ottesen/Fagforbundet Oslo)

Etter tre dager er streiken i Landsforeningen for hjerte- og lungesyke, slutt. Partene har skrevet under en avtale og de ansatte går tilbake på jobb som normalt.

03.02.2017 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 09.02.2017

Natt til onsdag 1. februar brøt meklingen mellom Spekter og LO Stat sammen. Meklingen omfattet LO-medlemmer fra Fagforbundet, HK, El og IT og FO. De streikende kjempet for en pensjonsordning som er lik for kvinner og menn - og som varer livet ut.

Fredag ettermiddag 3. februar møttes LO Stat og Spekter og skrev under en avtale som gjør at streiken er over.

Det vil bli gitt nærmere informasjon til tillitsvalgte og medlemmer om innholdet i avtalen.

Last ned, print og heng opp på oppslagstavla